دوکبوکی: کیک برنجی کره‌ای

دوکبوکی که در ادامه به شما آموزش خواهم داد فقط 10 دقیقه از زمان شما را می‌گیرد. این کوکبوکی بسیار سریع آم

توسط مدیر سایت در 23 مرداد 1402

دوکبوکی که در ادامه به شما آموزش خواهم داد فقط 10 دقیقه از زمان شما را می‌گیرد. این کوکبوکی بسیار سریع آماده می‌شود و طرز تهیه آن نیز بسیار آسان است. اگر عاشق غذاهای خیابانی کره‌ای باشید، از این دوکبوکی بسیار خوشتان خواهد آمد. این دوکبوکی بسیار مناسب وعده ناهار یا شام است و یا می‌توانید به‌عنوان یک میان وعده فوری از آن استفاده کنید.

 

دوکبوکی چیه؟

دوکبوکی غذای خیابانی مشهور کره‌ای است. در واقع، دوکبوکی نوعی کیک برنج نرمی است که در سس دوکبوکی تهیه می‌شود. اگر به خیابان‌های کره رفته باشید، حتماً بشقاب‌های کیک برنجی که در سس دوکبوکی غلتیده شده‌اند را دیده‌اید. برخی از این دوکبوکی‌ها در کنار تخم‌مرغ آب پز و یا پیازچه به عنوان تزیین دوکبوکی سرو می‌شوند.

 مواد لازم

  1. گرم آب
  2. 1 و 1/2 قاشق چایخوری پودر داشی

2 قاشق غذاخوری رب فلفل تند کره‌ای/ گوچوجانگ (رب فلفل تند کره‌ای)

1 قاشق چایخوری گوچوقارو

1 قاشق چایخوری شکر

1 قاشق چایخوری سس سویا

150 گرم کیک برنج کره‌ای

پیازچه برای تزیین

1 قاشق چایخوری روغن کنجد

 

دستور تهیه

  1. آب و پودر داشی را داخل تابه بزرگی بریزید و منتظر بمانید تا آب به جوش بیاید. گوچوجانگ، گوچوقارو، شکر و سس سویا را ضافه کنید و خوب هم بزنید.
  2. سپس کیک برنجی را به دوکبوکی اضافه کنید و پیازچه را هم اضافه کنید و منتظر بمانید کیک برنجی به مدت 10 دقیقه بپزد تا نرم شود. سس دوکبوکی باید غلیظ شود. اگر کیک برنج دوکبوکی نرم نباشد، کمی آب بیشتر به آن اضافه کنید و به پختن ادامه دهید تا کیک برنجی به‌طور کامل پخته شود.
  3. قبل از سرو، روغن کنجد را هم اضافه کنید و دوکبوکی را داخل بشقاب سرو بکشید و با کمی پیازچه و تخم‌مرغ آب پز تزیین کنید.

نکات مهم:

  • کیک برنج کره‌ای را می‌توانید به‌صورت آماده از فروشگاه‌های مخصوص وسایل کره‌ای خریداری کنید. بهتر است کیک برنج را تا زمان پختن در فریزر نگهداری کنید.
  • یکی از طعم‌دهنده‌های اصلی در آشپزخانه کره‌ای، گوچوجانگ است. با اینکه این ادویه تند است، اما طعم شیرین گوجه‌فرنگی در آن حس می‌شود. اگر به این سس دسترسی ندارید، می‌توانید کمی فلفل قرمز تند را با کمی شکر مخلوط کنید و به جای گوچوجانگ استفاده کنید.
  • در طرز تهیه دوکبوکی از سس سویا، شکر و روغن کنجد استفاده می‌شود. مواد اختیاری دوکبوکی عبارتند از: کیک ماهی کره‌ای، تخم‌مرغ آب پز و پیازچه برای تزیین.
  • اگر دوکبوکی را در ظرف دربسته بریزید به مدت چند روز در یخچال تازه می‌ماند. فریز کردن دوکبوکی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، چون بافت دوکبوکی از بین می رود.

می‌توانید به دوکبوکی کمی مرغ یا غذای دریایی مثل میگو یا فیش کیک اضافه کنید.

 

منبع: دوکبوکی

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن