تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای افزایش نرخ تعامل2024-06-15
10 گام مهم برای افزایش تعامل اینستاگرام! مقصد
پیشنهادات محصول و نیز لحن پست های آن هم نشان دهنده این موضوع است. به تازگی پای سیستم تبلیغات حرفهای این ابزارها به سایتها و رسانههای اجتماعی نیز باز شده است. هیچ چیز به اندازه تعامل در لحظه با “طرفداران” نمیتواند جذاب باشد. لایو اینستاگرام راهی عالی برای میزبانی یک پخش زنده و تعامل با مخاطبان شما از طریق نظرات آنهاست. آیا محصول جدیدی در دست اقدام دارید؟ آیا به راهاندازی نزدیک هستید؟ بخشی از محصول جدید خودتان را به اشتراک بگذارید. یا حتی نگاهی به محصولی بیندازید تا جامعه خود را هیجانزده کنید.
میتوانید یک چالش برگزار کنید تا واقعاً مخاطبان خود را درگیر کنید. چالشی که مخاطبان شما را دعوت میکند تا آن را بپذیرند و در موردش در اینستاگرام پست کنند. دیکشنری کمبریج تعامل را به عنوان “موقعیتی که در آن دو یا چند نفر یا چیز با یکدیگر ارتباط برقرار میکنند یا به یکدیگر واکنش نشان میدهند” تعریف میکند. در مقاله تبلیغات در اینستاگرام، با بهترین روشهای مارکتینگ در اینستاگرام آشنا شوید. در حقیقت کاربرانی که هیچ واکنشی به پستها و استوریهای شما نشان نمیدهند، طبق آخرین الگوریتم اینستاگرام بهعنوان فالورهای فیک شناخته میشوند و هیچ نقشی در رشد پیج اینستای شما ندارند.
برای انجام این کار میتوانید از الگوی فعالیتی رقبایتان کمک بگیرید. و در انتها این مقاله بگویید که به نظر شما صحیح ترین فرمول محاسبه نرخ تعامل در فضای اینستاگرام کدام است. به همین علت است که لایک قدیمی ترین جزء تشکیل دهنده نرخ تعامل می باشد. پس از ایجاد تصاویر چشم نواز، سعی کنید تعدادی از آنها را با شکلی خاص پست کنید؛ به این صورت که هر اسلاید، ادامه اسلاید قبلی باشد. جالب است بدانید پست های کروسل به طور متوسط ۳.۱ برابر بیشتر از پست های معمولی مخاطب را درگیر می کنند.
استفاده از ربات اینستاگرام برای افزایش فالوور، لایک و کامنت بهصورت مصنوعی، میتواند منجر به مسدود شدن اکانت شما شود. همچنین، فالوورهای جذبشده توسط ربات معمولاً واقعی نیستند و تعامل واقعی با شما ایجاد نمیکنند. برای اندازهگیری نرخ تعامل، مجموع لایکها، کامنتها و ذخیرهها را بر تعداد فالوورهای خود تقسیم و در ۱۰۰ ضرب کنید. همچنین، ابزارهای تحلیل اینستاگرام مانند Insights، اطلاعات دقیقتری در مورد نرخ تعامل و سایر معیارها ارائه میدهند. اگر مدتی ناپدید شوید، هم از جلوی ذهن مخاطب دور میشوید و او کمتر با پستهای تعامل میکند، هم اینستاگرام مثل قبل محتواهای شما را به مخاطبان نشان نمیدهد.
- برای افزایش تعامل فالوورها راههایی وجود دارد، هم پست و هم استوری! {
- استفاده از تصاویر، ویدئوها، استوریها، و پستهای کاروسل میتواند تجربه کاربری فالوورها را بهبود بخشد و باعث افزایش تعامل آنها شود. |}
- جواب این سوال ساده است، بذا این حسابها موفق شدهاند تعامل مخاطبان خود را افزایش دهند.
- بهتر است از هشتگهای پرطرفدار، خاص و کمتر رقابتی استفاده کنید تا فرصت دیده شدن شما بیشتر شود. {
- برای به دست آوردن نرخ تبدیل بیشتر و ارزشمندتر، باید فالوورهای شبکه های اجتماعی خود را افزایش دهید. |}{
- با این روش کموکاستیهای خود را نسبت به دیگران بهتر درک میکنید و میتوانید با برطرف کردن آنها پیشرفت چشمگیری را تجربه نمایید. |}
میتوانید داستانهایی واقعی، جذاب و مرتبط با موضوع پیجتان تعریفکنید که مخاطبان را مجذوب خود کند و آنها را بهدنبال کردن شما ترغیب کند. در کنارآن میتوانید از تصاویر و ویدئوهای مرتبط با داستانهایتان استفاده کنید و با لحنیاحساسی و گیرا داستان خود را روایت کنید. اما به یاد داشته باشید که داستانهایتانباید کوتاه، سرگرمکننده و آموزنده باشند. یکی از مهمترین معیار های تعاملاینستاگرام، داشتن تعداد شیر share بالا برای هر پست میباشد، برای آشناییبیشتر با راه های افزایش شیر اینستاگرام، میتوانید به مقالهآموزشی سایت آفتاب نیوز مراجعه کنید.
به این صورت که در هر حوزه ای که فعالیت میکنید دو تا موضوع مختلف رو از جوانب مختلف با هم مقایسه کنید مثل مقایسه محصولات دو برند معروف لوازم خانگی. نکته مهم و قابل توجه اینجاست که طبق بررسی ها و گزارشات این موضوع ثابت شده است که ارتباط بیشتر بیزینس ها با مشتریان خود، درآمد بیشتری را هم برای آن کسبوکار به همراه داشته است. با پلازا همراه باشید تا با روشهای بالا بردن تعامل در شبکه اجتماعی اینستاگرام، آشنا شویم.
مدیریت و پرسنل لاین استور تمام تلاش خود را درجهت ارائه بهترین خدمات شبکه های اجتماعی و محصولات آموزش شبکه های اجتماعی مینمایند و از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد. ایده آل ترین نرخ تعامل با توجه به میزان فالور پیج شما سنجیده می شود که برای مثال پیجی که بین 5 تا 20 هزار فالور دارد، میانگین نرخ تعامل آن پیج حدود 2.43 % می باشد. ویدئو ها در یک شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام بیش از دو برابر عکس ها کامنت دریافت می کنند ، با وجود اینکه عکس ها بیشتر از ویدیوها لایک می گیرند. فیلم های اینستاگرام معمولا بازدید های زیادی خواهند داشت حتی اگر کاربران آنها را دوست نداشته باشند. بهتر است مطالب خود را با هم ترکیب و شروع به ارسال ویدیوهای بیشتر کنید .
اگر افزایش تعامل اینستاگرام را میخواهید، مخاطب را به آن تشویق کنید. در پایان کپشن پستها، در پایان ویدئوها، در پستهای اسلایدی، استوری و همه جا میتوانید از مخاطب بخواهید به محتوا واکنش نشان دهد. در جدول زیر میتوانید اطلاعات دقیقتری درباره تعداد کاربران ماهانه، بازه سنی و کاربرد هر شبکه اجتماعی پیدا کنید تا بهترین پلتفرم را برای انتشار تبلیغات خود انتخاب کنید. این روش به شما امکان میدهد که تبلیغات خود را در وبسایتها، اپلیکیشنها یا حتی بخشهای خاصی از یک صفحه نمایش دهید. برای مثال، سایت همراه مکانیک که در زمینه خرید و فروش خودرو فعالیت دارد، فضایی را برای تبلیغات در اختیار برندهای مرتبط قرار میدهد. در عکس مجموعه “سعادت رنت” که در حوزه اجاره خودرو فعالیت میکند، از این فرصت برای نمایش تبلیغ بنری خود استفاده کرده است.
لایو امکان تعامل در لحظه را با دنبالکنندگان شما را فراهم میکند. حساب اینستاگرامی creators@ ویدیوهای آموزشی زیادی در مورد نحوه ایجاد محتوای بهتر به اشتراک میگذارد. با وجود اینکه این مسئله بهطور معمول موقتی است، اما اگر شما هم به دنبال راهحلهای سریع و کارآمد برای رفع این محدودیت هستید، بهطور حتم تا پایان این مقاله با ژاکت آکادمی همراه باشید. در این مطلب، شما میتوانید با روشهای مختلف رفع محدودیت کامنت Instagram آشنا شوید و در نهایت از این مشکل بهراحتی خلاص شوید. تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان وفادار، هدف اصلی هر کسبوکار آنلاینی محسوب میشود. اینجاست که مفهوم بهینهسازی نرخ تبدیل (Conversion Rate Optimization – CRO) اهمیت پیدا میکند.
آیا تعداد فالوورها در نرخ تعامل تاثیر دارد؟
این ابزار به شما نشان می دهد که محتوای منتشرشده شما به نسبت رقبا چقدر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. با این روش کموکاستیهای خود را نسبت به دیگران بهتر درک میکنید و میتوانید با برطرف کردن آنها پیشرفت چشمگیری را تجربه نمایید. شبکههای اجتماعی به شما اجازه میدهند تا محصولات خود را به صورت آنلاین تبلیغ کنید، بازخوردهای آن تبلیغ را در بین مشتریان ببینید و به آنالیز دقیق محتوای ارائه شده بپردازید.
در دوره جامع ادمینی دیدوگرام، همه چیزهایی که برای مدیریت حرفهای و رشد واقعی پیجتان نیاز دارید، قدمبهقدم آموزش دادهایم. قدردانی از نظرات کاربران و شرکت در مکالمات باعث می شود که دنبال کنندگان احساس کنند دیده و شنیده می شوند. پیج اینستاگرام خود را در هر کجا که می توانید به اشتراک بگذارید؛ در بیو توییتر ، امضای ایمیل، در خبرنامه ها، سایت و … .
یادتان باشد استوری بار بزرگی از ارتباط با مخاطب و تبدیل او به مشتری را به دوش میکشد. بعد از هدفگذاری دقیق، مرحله بعدی انتخاب استراتژی مناسب برای تبلیغات پولی است. راههای متعددی برای تبلیغات پولی وجود دارد، اما برای مشاهده تأثیر بیشتر در فروش، باید بهترین استراتژی را بر اساس هدف کسبوکار خود انتخاب کنید. نوع دستگاهی که کاربران از آن برای وبگردی استفاده میکنند، بر تجربه تبلیغاتی آنها تأثیر دارد. بنابراین با تمرکز روی این دستگاهها، میتوانید بیش از نیمی از کاربران اینترنت را هدف بگیرید.
محتوای باکیفیت و متنوع، قلب تپنده هر آنلاینشاپ در اینستاگرام است. برای افزایش تعامل، باید نحوه تولید محتوا در اینستاگرام را یاد بگیرید و محتوایی تولید کنید که برای مخاطبانتان جذاب و ارزشمند باشد. این محتوا میتواند شامل عکسهای باکیفیت، ویدیوهای کوتاه، اینفوگرافیک، استوریها و پستهای متنی باشد.
اما اگر محتوای اختصاصی و با کیفیت تولید کنید و با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید، روز به روز به تعداد فالوورهای پیج اینستاگرام شما افزوده خواهد شد. در این شرایط شما هم این فرصت را پیدا میکنید که نرخ تعامل پیج خود را افزایش دهید. برای افزایش نرخ تعامل اینستاگرام فاکتورهای بسیار زیادی مد نظر می باشد که در این مطلب سعی کرده ایم به مهم ترین آن ها اشاره ای داشته باشیم. برای مثال استفاده از فیلترهای اینستاگرام در استوری ها می تواند نرخ تعامل پیج را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.
پاسخ دادن به کامنتها یکی از مهمترین عوامل افزایش تعامل در اینستاگرام است. در حقیقت وقتی به کامنتهای فالوورهای خود پاسخ میدهید، نشان میدهید که به نظرات و دیدگاههای آنها اهمیت میدهید. اما خبر خوب این است که راهکارهای موثریبرای افزایش نرخ تعامل و رونق پیج شما در اینستاگرام وجود دارد که در ادامه مطلببه برخی از مهمترین و موثرترین این راهکارها اشاره میکنیم.
با این حالجلب توجه کاربران و افزایش تعامل در این پلتفرم رقابتی کار آسانی نیست. با استفادهاز راهکارهایی که در این مقاله به آنها اشاره شد، میتوانید نرخ تعامل خود راافزایش دهید، فالوورهایتان را بیشتر درگیر کنید و به اهدافتان در اینستاگرام دستپیدا کنید. امروزه اینستاگرام به یکی از محبوبترینپلتفرمهای اجتماعی تبدیل شده و بستری ایدهآل برای کسبوکارها و افراد برایبرقراری ارتباط با مخاطبان و ارتقای برند خود ارائه میدهد.
افزایش تعامل در اینستاگرام، نیازمند برنامهریزی و اجرای استراتژیهای مشخصی است. با پیادهسازی این راهکارها میتوانید ارتباط خود را با مخاطبان تقویت و به نتایج دلخواه خود دست پیدا کنید. در ادامه، به برخی از مهمترین راهکارهای افزایش تعامل پیج اینستاگرام خواهیم پرداخت. اگر میخواهید پستهایتان در اینستاگرام بیشتر دیده شود، باید نرخ تعامل پیجتان را بالا ببرید. اینستاگرام به پستهایی که تعامل بالایی دارند بیشتر اهمیت میدهد و آنها را در اکسپلور و بخشهای پرطرفدار نمایش میدهد.
یکی دیگر از راههای افزایش تعامل اینستاگرام استفاده از کال تو اکشن مناسب است. مثلاً اگر یک محتوای خبری منتشر میکنید، از کاربران بخواهید نظر خود را در مورد آن زیر همان پست کامنت بگذارند. الگوریتمهای اینستاگرام فاکتورهای مختلفی را برای رتبه بندی و نمایش محتوای پیجها به کاربران بررسی میکنند. از مهمترین فاکتورها میتوان به نرخ تعامل اشاره کرد که نقش مهمی در دیده شدن پیج دارد. نرخ تعامل هم بر اساس تعداد فالوور، لایک، میزان کامنتهای دریافتی و به اشتراک گذاشته شدن پست توسط کاربران اندازه گیری میشود.
در واقع اگر استراتژی بازاریابی رسانههای اجتماعی شما موثر و عالی باشد، میتوانید فالوورهای اینستاگرام خود را به مشتری تبدیل نمایید. همچنین تبلیغات در اینستاگرام برای افزایش فالوورهای پیج موثر است. حتی میتوانید در ایمیل مارکتینگ خود، لینک اینستاگرام خود را قرار دهید تا مخاطبان شما را دنبال کنند.
برای داشتن تعامل، شما باید به صفحات رقبا رفته و کامنتهای آنها را مشاهده و لایک کنید. با این کار نوتیفیکیشن لایک برای مخاطبان هدف ارسال میشود و احتمالاً پیج شما را بررسی میکنند. اگر محتوای جذابی داشته باشید، با شما تعامل برقرار کرده و ممکن است فالوو کنند. همچنین در مورد جشنوارههای فروش اطلاع پیدا میکنند و میتوانید مشتریان خود را افزایش دهید.
به کسانی که روی شمارش معکوس کلیک کنند، در زمانی که تعیین میکنید، آن موضوع یادآوری میشود. هشتگ را که از همان ابتدا همه زیر پستهای خود میگذاشتند؛ ولی هر هشتگی بهدرد شما نمیخورد. هشتگ مخاطبی را که روی آن کلیک کرده، میتواند مستقیم تا پست شما بیاورد. این مخاطب باید به محتوای شما علاقهمند باشد تا با آن تعامل کند؛ پس باید هشتگها با موضوع پیج شما مرتبط باشد. وقتی محتوایی منتشر کنید که از مخاطب تعامل بگیرد، کامنتها و دایرکتهای بیشتری میگیرید یا ممکن است در پست و استوری منشن شوید. پستهای اسلایدی با محتوای آموزشی، پشتصحنه، اینفوگرافیک، دادهها و آمار جذاب بسیار محبوباند.
یکی دیگر از راه های بهبود تعامل در اینستاگرام این است که در رسانه های اجتماعی صادق و قابل اعتماد باشید و محتوایی را به اشتراک بگذارید که فراتر از کمپین بازاریابی شما باشد. این کار می تواند با اشتراک گذاری تصاویر پشت صحنه در یک استوری اینستاگرام یا نوشتن شرحی که حس شوخ طبعی دارد، انجام شود. درنظر داشته باشید؛ که آنها به آسانی میتوانند به منابع فوقالعادهای برای تولید محتوا تبدیل شوند! محتوای تولید شده توسط کاربر (البته با اجازه آنها!) را به اشتراک بگذارید و به طور خودکار سطح درگیری یا انگیجمنت محتوا را افزایش دهید. پس از کمی فعالیت در اینستاگرام و افزایش نسبی تعداد فالوورها، اگر مخاطبین خود را به خوبی مورد تحلیل قرار دهید، میتوانید بفهمید که در زمینهی فعالیت شما بیشتر به چه موضوعاتی علاقهمند هستند. پس از نتیجهگیری در این باره، سعی کنید تولید محتوای خود را بیشتر به سمت علاقهمندیهای مخاطبان پیج خود پیش ببرید.
۱۰. محتوای باکیفیت را منظم و مداوم منتشر کنید
این سایتها برای پیدا کردن هشتگهای اصولی و درست بسیار موثر هستند. اینستاگرام یک رسانه بصری است؛ حتی اگر شما یک عکاس یا طراح گرافیک عالی نیستید، میلیون ها ابزار برای کمک به شما وجود دارد که به عکس خود کمی حس بدهید. شما می توانید عکس ها را مستقیماً در Hootsuite Compose ویرایش کنید و متن و فیلترهایی را به آن ها اضافه کنید.
برای مثال، ممکن است متوجه شوید که عکسهایی با رنگهای روشن و پررنگ، تعداد زیادی لایک دریافت میکنند. یا شاید مردم با محتواهایی که صدای خودتان در پس زمینه وجود دارد ارتباط بیشتری برقرار میکنند. برای این آنالیز محتواها نیز میتوانید از ابزار Insights استفاده کنید.
سپس جایزهای که برای آن تعیین کردهاید را به دست فرد برنده میرسانید. برای موفقیت در تبلیغات شبکههای اجتماعی، باید پلتفرم مناسب را انتخاب کرده و در مرحله بعدی، محتوای متناسب را منتشر کنید. انواع مختلفی از تبلیغات در این پلتفرمها وجود دارد، از جمله تبلیغات ویدیویی، تبلیغات تصویری، استوریها و تبلیغات کروسل (Carousel Ads). یکی از مهمترین مزایای تبلیغات پولی، امکان سنجش دقیق عملکرد است. گوگل و شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام و فیسبوک اطلاعات جامعی دربارهی مخاطبانی که تبلیغات شما را دیدهاند ارائه میکنند.
برای محاسبه اینگیجمنت یک پست میتوان مجموع تعداد لایک، کامنت، ذخیره (Save) و بازنشر (Share) آن را بر میزان مخاطبین تقسیم کرد که با ضرب نسبت فوق در عدد ۱۰۰، درصد نرخ مشارکت بدست میآید. این فرمول بهترین شیوه محاسبه است، اما با توجه به اهداف پیج میتوان نسبت مشارکت را با پارامترهایی همچون مجموع بازدید (Impression) و تعداد بازدید یکتا (Reach) نیز مقایسه کرد. برای محاسبه نرخ مشارکت در اینستاگرام، فرمولهای متعددی تعریف شده که میتوان با استفاده از آنها، این عدد را در هر پست محاسبه کرد. اما برای محاسبه آن در کل صفحه پیشنهاد میشود از سایتهای رایگانی همچون Phlanx ,Influencermarketinghub ,ninjalitics ,Triberr و… استفاده کنید. واکنش نشان دادن به محتوای سایرین، از راه های تاثیرگذار در افزایش تعامل اینستاگرام محسوب می شود. برای ایجاد تعامل با مخاطب در اینستاگرام باید با اصول تعامل در اینستاگرام و روشهای افزایش تعامل آشنا باشید.
در دنیایی که ۶۷.۱ درصد از افراد به اینترنت دسترسی دارند و هر فرد بهطور متوسط روزانه ۶ ساعت و ۳۱ دقیقه آنلاین است (Demandsage)، این فرصت برای دسترسی به کاربران را نباید از دست بدهید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات ما و نحوه همکاری می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه کنید یا از صفحه اصلی سایت دیدن کنید. همچنین برای آشنایی بیشتر با شرکت تارنما و تاریخچه فعالیت های ما می توانید به صفحه درباره شرکت تارنما مراجعه کنید. جهت دریافت مشاوره در مورد نحوه تعامل در اینستاگرام این فرم را تکمیل کنید. تاثیر شبکه های اجتماعی بر تجارت الکترونیک و مزایای آن در چند بخش قرار می گیرد که در ادامه در مورد آن ها صحبت می کنیم.
کپشن ها میتوانند باعث افزایش ارتباط و صمیمیت بین شما و مخاطب شوند پس هر چه کپشن طولانیتری بنویسید مخاطب از شما شناخت بیشتری پیدا میکند و به مرور میزان تعامل مخاطب با شما افزایش پیدا میکند. به مجموعه ارتباطاتی که در یک صفحه اینستاگرام صورت میگیرد تعامل گفته میشود. اما در بین این راهکارها تنها برخی بیشترین میزان تاثیرگذاری را داشته و میتوانند نتایج مطلوبی را حاصل کنند. استفاده از عکس پروفایل حرفهای، نوشتن بیوگرافی جذاب و استفاده از لینک مناسب به وبسایت یا صفحه دیگر، از جمله مواردی است که به جذابیت صفحه شما کمک میکند و باعث جذب بیشتر فالوور میشود. بر اساس قانون 70 درصدی، اینستاگرام تنها به 30 درصد فالورهای پیج شما پستتان را نمایش می دهد.
اگر می خواهید محتوای درگیرکننده و موثری تولید کنید، باید دنبال کنندگان خود را به خوبی بشناسید. به یاد داشته باشید که هر نظری که از مخاطب دریافت میکنید به این معنی است که شخصی وقت گذاشته است تا توقف کند و به پست شما نگاه کند و افکار خود را با شما به اشتراک بگذارد. پس هرچه تولید محتوای خود را به سمت علاقهمندیهای مخاطبان پیج خود پیش ببرید میزان استقبال مخاطب هم افزایش مییابد. خیلی از افراد متاسفانه این روزها از این اصل مهم غافل هستند که تولید محتوای متناسب با نیاز و علاقه مخاطبان هدف میتواند سرنوشت آنها را به کل تغییر دهد. حتی اگر شما بیشترین هزینهها را برای تبلیغات پیج خود صرف کنید، باز هم بدون خلق محتوای خلاقانه و کاربرپسند نمیتوانید آن طورکه باید نرخخ تعامل خود را افزایش دهید. علاوه بر اشتراک گذاری محتوای اینستاگرام خود در دیگر کانال های ارتباطی، می توانید از ارتباط خود با افراد با نفوذ در اینستاگرام استفاده کنید تا پروفایل خود را به مخاطبان گسترده تری نشان دهید.
{۲. تولید محتوا با قابلیت ذخیرهسازی
|}پیج humansofny@ یکی از داستانگویان پیشرو در شبکههای اجتماعیست. که اغلب همان محتوا را در صفحه فیسبوک و حساب اینستاگرام خود منتشر میکند. به عنوان یک برند، این یک راه بسیار انسانی برای نمایش افراد واقعی است. که از محصول شما استفاده میکنند و اینکه چگونه محصول شما به آنها کمک کرده است. بهتر است میمهای مرتبط و منحصربهفردی را در راستای تبلیغات محصولات و خدمات خود در این پلتفرم منتشر کنید. به این صورت میتوانید با مخاطبانتان تعامل حداکثری داشته باشید.
لایو می تواند به برند شما کمک کند تا به صورت زنده با مخاطبان خود تعامل برقرار کنید و ارتباط خود را با آنها تقویت نمایید. ریلزها به دلیل جذابیت و پویایی خود، ابزاری قدرتمند برای جذب مخاطبان جدید و افزایش تعامل هستند. با توجه به این مزایا، استفاده از اینستاگرام و فیسبوک برای بازاریابی یک ضرورت اجتنابناپذیر برای کسب و کارهای مدرن است. ریلزها و ویدیوهای کوتاه، جذاب ترین نوع محتوای این شبکه اجتماعی درون فید هستند. و به این معناست که شما هم باید استراتژی ساخت محتوای اینستاگرامتان را تغییر دهید و تمرکز بیشتری روی ساخت ویدیوهای کوتاه تر بگذارید.
بنابراین پیشنهاد میکنیم که پروفایل یا پستهای منتشرشده در این شبکه اجتماعی را در سایر پلتفرمها نیز بهاشتراک بگذارید. به این صورت میتوانید افراد فعال در این پلتفرمها را نیز بهعنوان مخاطب فعال به پیج خود جذب کنید. اغلب پیج هایی که قصد فروش محصولاتشان در اینستاگرام را دارند، تنها پست و استوری هایی را منتشر میکنند که در آن معرفی محصول و ویژگی های آن مانند قیمت و… است.
این کار نه تنها خلاقیت کاربران را به نمایش میگذارد، بلکه شما را به دنیای فکری آنها نزدیکتر میکند. شاید نیاز نباشد تمام نظرات آنها را اجرا کنید، اما میتوانید از علاقهها و نیازهایشان برای بهبود کسبوکارتان الهام بگیرید. برای مثال، سیسیل دورمو، تصویرگر، نقاشی شیرین خود را با هشتگ های مرتبط با هنر و سلامت روان برچسب گذاری کرد.
اینستاگرام به واسطه مخاطبان زیادی که دارد، بهترین بستر برای افزایش آگاهی از برند می باشد و تا کنون ثابت کرده است که چقدر برای کسب و کارها مفید بوده است. بنابراین اگر به دنبال رشد چندبرابر در کسب و کار خود هستید از این پلتفرم غافل نشوید. همانطور که میدانید در هیچ یک از کسب و کارها نمیتوان تأثیر تبلیغات را انکار کرد. با تبلیغ پیج خود در دیگر پیجهای مرتبط، میتوانید مخاطبین زیاد و هدفمندی را برای خود کسب کنید. جذب مخاطبین هدفمند میتواند کمک بزرگی به افزایش نرخ تعامل در پیج اینستاگرام شما کند. تبلیغات در اینستاگرام کار سادهای نیست و اگر میخواهید به نتیجهی مطلوب دست یابید، باید مهارت خود را در این کار افزایش دهید.
یکی از مؤثرترین راهها برای افزایش تعامل در اینستاگرام، پاسخگویی بهموقع و مؤدبانه به دایرکتها و کامنتهای مخاطبان است. با پاسخ سریع به دایرکت اینستاگرام، نشان میدهید که برایشان ارزش قائل هستید و به ارتباط با آنها اهمیت میدهید. اینکار باعث میشود مخاطبان احساس کنند که بخشی از جامعه شما هستند و به برندتان وفادارتر شوند. همچنین، پاسخگویی به پیامها میتواند به شما کمک کند تا بازخوردهای ارزشمندی از مخاطبان خود دریافت کنید و محتوای خود را براساس این بازخوردها بهبود بخشید.
چه کسی دوست ندارد جایزهای برنده شود؟ قرعهکشیهای اینستاگرام مسیری جذاب، برای صاحبان کسبوکار جهت جذب مشتریان جدید و بالقوه در عین ایجاد هیجان است. شما چه روشهایی برای افزایش تعامل در اینستاگرام سراغ دارید؟ در بخش کامنتها بنویسید. تولید محتوای باکیفیت فقط با شناخت درست و عمیق پرسونای مخاطب امکانپذیر میشود. نیاز است که بدانید نقاط درد مخاطب چیست، به چه چیزهایی نیاز یا علاقه دارد و در محتوای خود با کمک خلاقیت به آن پاسخ دهید. مسابقههای اینستاگرامی معمولاً شرایط سادهای دارند؛ مثلاً پاسخدادن به یک سؤال و فالوکردن پیج یا منشنکردن یک دوست و لایککردن پست.
با آموزش ساخت تقویم محتوایی اینستاگرام و برنامهریزی دقیق و ارسال منظم پستها، میتوانید جامعهای از مشتریان فعال و وفادار برای خود ایجاد کنید. وقتی پیجی لایو میگذارد، نوتیفیکیشن آن برای همهٔ فالوورها میرود. همین کار بهتنهایی روشی برای افزایش تعامل با مخاطبان خودتان است؛ ولی اگر با پیجهای دیگر همکاری کنید، فالوورهای آنها هم به افزایش تعامل اینستاگرام شما کمک میکنند. با در نظر گرفتن اهداف پیج میتوان نسبت تعامل را با المانهایی مانند مجموع بازدید یکتا (Reach) و دیده شدن (Impression) مقایسه کرد.
که به کاربر اجازه میدهد تا ۱۰ ویدیو یا عکس یا ترکیبی از هردو را در یک پست به اشتراک بگذارد. مخاطب در پست کاروسل (Carousel) میتواند اسلایدهای ویدیو یا عکس را به سمت راست یا چپ بکشد و همین کار باعث تعامل بیشتر میشود. این یک ایده خوب است که هر از گاهی یک پست “معرفی” به اشتراک بگذارید. تا خود را دوباره به دنبالکنندگان خود معرفی کنید، به ویژه که شما دنبالکنندگان جدیدی به دست آوردهاید. این به دنبالکنندگان شما بینشی درباره کسبوکار و اینکه شما کی هستید میدهد.
تبلیغات در اینستاگرام